Algemeen

Het carnaval van Aalst? Geef ons maar MCR. Vrijdag 5 februari vierden we hier carnaval. Alle klassen werden uitgenodigd om zich in een bepaald thema te verkleden en ’s middags mochten ze volgens een strikt tijdsschema langs de jury (bestaande uit drie vrolijke fransen) passeren die streng maar rechtvaardig scores toekende en aldus per graad één klas als winnaar aanduidde.

Hier volgt het officiële verslag van de jury.

Voor de 1e graad gaat de overwinning naar 2B, de klas van M. Lambrechts die “de botsing van de Titanic” had als thema: uiterst origineel, zelfs de ijsschotsen waren aanwezig! In de 2e graad kaapte 4D de hoofdprijs weg met hun Aveve-thema: polo, lint en banner met gescandeerde slogan “Aveve: tuin, dier, bakplezier”. Ze brachten zelfs de uitbater van Aveve Rotselaar mee voor hun act. Avatar was het winnende thema in de 3e graad. 5B kwam met dit goed uitgewerkte idee op de proppen: een kaalgeschoren hoofdfiguur, een koebeestavatar (of hoe heette dat reusachtige dier?) met 4 leerlingen onder en alle andere Avatar-figuren duidelijk herkenbaar.

De jury was echt onder de indruk, niet alleen van de drie winnaars, maar ook van de creativiteit, de originaliteit en de groepssfeer van vele andere klassen. Zo zagen we 10.000 luchtballonnen, oude mevrouwtjes en meneertjes, de 101 Dalmatiërs met Cruella De Vil, een bende Hollanders die ons met blokjes Gouda probeerde om te kopen en wat zelfspot niet schuwde met hun spandoek “Op naar het EK”, de Daltons met zelfgemaakte gevangenen-ballen, een vliegtuig met de hele crew, toeristen , terroristen en bewakingspersoneel, Timeo met zijn harem, een vuilnisman met z’n vuilniszakken en een knap gezongen vuilniszakkenlied, en nog zoveel meer hartverwarmende groepstaferelen.

Het was voor ons een eer én en waar genoegen om in de jury te zetelen van dit leuke initiatief van de feestraad!

A. Frans – W. Desair – K. De Clercq

CARNAVAL2

CARNAVAL1

Als de gedichtendag nadert, laat onze cel cultuur zich niet onbetuigd. Ze sprokkelden de geliefkoosde gedichten van leerlingen en leerkrachten, printten daar een goeie duizend stuks van, kleefden die op vrolijke wijze op evenveel madeleine-koekjes, en deelden die uit aan eenieder die zich hier vertoonde, leerlingen en personeel. Dat madeleine-koekje heeft alles te maken met het thema, herinneringen, en met Proust en A la recherche du temps perdu. Bent u nog mee ?

En op elke deur vond je die gedichten ook nog 's terug, op A3 en met fijne foto's als achtergrond. Dat zag er uit zoals hieronder. En vind je dit leuk, klik dan hier en hier, dan ontdek je nog meer gedichten.

ged dag

Het Centrum voor LeerlingBegeleiding waar onze school mee samenwerkt is ook tijdens de kerstvakantie (bepert) open, meer precies op:

  • maandag 21 december (8u30 - 12u / 13u -16u30)
  • woensdag 30 december (8u30 - 12u/ 13u- 16u30).

Het is raadzaam om voordien een afspraak te maken.  Je kan de contactgegevens van het CLB hier raadplegen.

Onze directeur vroeg of ik jullie langs deze weg succes wou wensen met de examens. Natuurlijk doen we dat graag. Hoewel we jullie misschien beter veel studie-ijver, studie-inzet, regelmaat bij het studeren, gezonde ontspanning en een goeie planning zouden wensen, en niet alleen tijdens de examens uiteraard. Dan is de kans heel erg groot dat de examens succesvol worden. En bij wie niet studeert, zal onze aanmoediging eerder weinig resultaat hebben, vrezen wij. Maar aan ons zal het niet gelegen hebben, dus bij deze:

succes

Misschien worden leraars elders in de bloemetjes gezet, hier worden we "in de desserts gezet". Jawel, onze kindjes bakken op de dag van de leraar cakes, taarten, cupcakes, wafels enz. voor hun leerkrachten. 's Middags kan iedereen zich tegoed doen aan exquise zoetigheden. En blijkbaar is dit zo bijzonder dat het zelfs de pers haalt. Want ja, we zeggen het hen misschien niet genoeg, maar we hebben hier echt wel schatten van leerlingen. Bedankt allemaal.

dagvdleraar

Iets voor twaalven luidt broeder Albert de klok. En wanneer die zwijgt, wordt het heel erg stil op school, oorverdovend stil. Meer dan 900 leerlingen en leerkrachten die samen een minuut solidair stilstaan bij wat gebeurde in Parijs. En wij kunnen maar hopen dat het kritisch denken op termijn sterker zal blijken dan de waanzin van bommengordels.

minuutstil

   
© Montfortcollege Rotselaar